Wie is Yu?Wat doet Yu?Ben jij YU?Vraag het Yu!

Kwaliteit

Yu wil kwaliteit leveren en hanteert daarbij de protocollen die door Palet ontworpen of afgeleid zijn. Deze protocollen maken deel uit van het Yu handboek en het opvolgen ervan is een contractuele verplichting van de franchisenemer.

Palet en de Kwadrant groep zullen Yu toetsen op de geleverde kwaliteit en ook het zorgkantoor kijkt gedurende de pilot mee.

Interne audits

Een van de eerst activiteiten die Yu daarvoor zal ondernemen is om tezamen met de franchisenemers een intern audit systeem in te richten en vervolgens uit te voeren. Franchisenemers zullen elkaar gaan toetsen. Daarnaast geldt voor verzorgenden nog een extra eis: het door hun opgestelde leefplan zullen zij met enige regelmaat door een verpleegkundige moeten laten toetsen.

Scholing

Gedurende de pilot worden franchisenemers getraind en geschoold. Maar daarna is het niet afgelopen met het leren. Yu verwacht van haar franchisenemers dat zij zich voortdurend blijven scholen om hun klanten van de beste ondersteuning te voorzien. Er wordt daartoe een accreditatiesysteem ontwikkeld. Iedere van toepassing zijnde scholing die een franchisenemer volgt; elk relevant een symposium dat bezocht wordt levert een vooraf vastgesteld aantal punten op. Aan het eind van het jaar wordt beoordeeld of het afgesproken aantal punten gehaald is.

Klanten

Yu zal - eveneens om de kwaliteit te toetsen - geregeld en periodiek klanttevredenheidsonderzoeken gaat uitvoeren. Daarnaast kent Yu een onafhankelijke klachtenprodedure.